Kültür

Kültür-Sanat

İLME GÖSTERİLEN HÜRMET
http://tarihvemedeniyet.org/wp-content/uploads/2011/03/Kad%C4%B1z%C3%A2de-i-R%C3%BBm%C3%AE2.jpgTarihte çok garip hadiselerle karşılaşmak mümkündür. Bu yaşanan olaylar kimi zaman kendisinden sonraki nesillere ibret-âmiz mesajlar bırakabilir. Bunun için tarih, yaşanan vakalar olarak tekerrür etse de, bu noktada mühim olan, söz konusu anekdotlardan dersler çıkarabilmektir. Nitekim bunlardan biri, 15.yüzyıl ilim adamları arasında sayabileceğimiz ve Kadızâde-i Rûmî ismiyle şöhret bulan âlimin, bir devlet başkanı ve aynı zamanda astronomi-metematik bilgini Uluğ Beğ arasında yaşanan olay ve aralarında geçen diyalogtur…



KARUN'UN HAZİNELERİNİN SONU

http://img2.blogcu.com/images/n/e/t/netsiyaset/karun..hazine.jpgHz. Musa,(a.s)' mın hem amca oğlu hem de eniştesi olan Kâarun önceleri Musa (a.s)'ma iman ediyordu. Gündüzleri oruç tutar ve geceleri de namaz ile meşgul olurdu. Çok fakir ve ehl-i iyaline bakmakta zorluk çekerdi.Hak Celle ve Âlâ Musa, Tevrat'ı altun ile yazmasını emir buyurunca Hz. Musa:
''Ya Rabbî halimi biliyorsun ben fakirim'' diye tazarrû etti.
Bunun üzerine Cenabı Hak Hz. Musa'ya simya ilmini öğretir ve Hz. Musa da o emri yerine getirir. Daha sonra Hz. Musa, Kâarun'un fakirliğini ve ehl-i iyalinin çekmekte olduğu sıkıntıyı düşünerek, hem bedenî hem de mâlî ibadetini yerine getirip ecir sahibi olmasını düşünerek, O'na da 'simya' ilmini öğretir.


TÜRK MİTOLOJİSİ

http://www.ressim.net/upload/f9d2be79.jpgTukyu(Asena)
Tukyu' larin atalari Çinli' lerin (si-hayi) dedikleri bati denizi sahillerinde otururdu. Komsu hukumdarlardan bir bunlarin yurdunu basarak, kadin, erkek, cocuk ve onlerine gelenleri kilictan gecirdi. Bunlardan ancak on yasinda bir erkek cocuk kalabildi. Bu da elleri, ayaklari kesilmis olarak bir batakliga atildi. Cocuk orada acliktan, yaralarindan akan fazla kandan olmek uzere iken, bir disi kurt gelerek, ona bir parca et getirdi. Kurt her gun boyle yaparak cocugu besledi. Çocugun yaralari iyilesti. Yasi ilerleyince kurt bundan gebe kaldi.



GALATA KULESİ 

                                           İstanbul'da Galata'da alt kısmı Ceneviz, üst kısmı Osmanlı yapısı kule.
http://www.itusozluk.com/img.php/57e0e4c02b55badc644ac860f73aff971005/galata+kulesiGalata'ya XIV. yüzyıldan itibaren ya­vaş yavaş sahip olarak burada bir kolo­ni kuran İtalyan asıllı Cenevizliler. Bizans Devleti'nin iyice zayıfladığı bu yüzyıl içinde kolonilerinin etrafını surlarla çevir­dikleri vakit bu arazinin en yüksek nok­tasında, deniz seviyesinden 35 m. yük­seklikte Haliç girişiyle Marmara'ya hâ­kim bir yerde burçların hepsinden kalın bir kule inşa etmişlerdi. Bugünkü Gala­ta Kulesi'nin esasını teşkil eden bu burç, karadan gelecek bir tehlikeye karşı Ga­lata surlarının kuzey tarafını koruyor, Haliç'ten ve Boğaz kıyısından yukarı uza­nan sur duvarlarının birleştiği yerde bu­lunuyordu. Surların başkulesini teşkil eden bu burcu Bizanslılar Büyük Burç (Megalos Pyrgos). Cenevizliler ise İsa Ku­lesi (Christea turris) olarak adlandırmış­lardı. Bizans yapısı olan ve Haliç girişini kapatan zincirin bir ucunun bağlandığı kule ise kıyıda bulunuyordu. Kastellion denilen bu ikinci müstahkem kulenin mahzen kısmı Türk devrinde önce depo olarak kullanılmış ve XVIII. yüzyılda Ye­raltı Camii adıyla ibadet yerine dönüş­türülmüştür. Genellikle bu iki tahkimat unsuru birbirine karıştırılmıştır.

TÜRK OYUNU MANGALA

Antalya`nın Kumluca ilçesinde faaliyet gösteren Özel Kumluca Koleji öğrencileri, atalarının tarihi oyunu `Mangala`yı yeniden canlandırmak istiyor. Geçmişi 4 bin yıla uzanan, ancak günümüzde unutulmaya yüz tutmuş Mangala, Türklerin en eski zekâ ve strateji oyunu olarak biliniyor.

http://www.antigazete.com/upload/Image/haberler/kultur-sanat/mangala_oyunu.jpgGençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri Daire Başkanlığı`nca, Aralık 2009`da kurulan `Çocuk Oyunları Şubesi` ile unutulan sokak oyunlarını yeniden canlandırmak amacıyla ülke genelinde geniş çaplı çalışma başlamıştı. Bu değerlerden biri olan tarihi `Mangala Oyunu` Kumluca Koleji öğrencileri tarafından yaşatılıyor. Kolej öğrencileri, Mangala`yı tanıtmak bir de kulüp kurdu. 15 kişiden oluşan Mangala Kulübü, önce internet ve kitaplardan oyun hakkında bilgi edindi. Daha sonra okul idaresi öğrenciler içi oyunun malzemesi aldı. Oluşturulan 5 takım sosyal faaliyetler kapsamında müsabaka yapmaya başladı.